//

Гельсінські Консультації про безперервність єврейської присутності в тілі Месії

Третя зустріч Гельсінкських Консультацій відбулася в Берліні з 29 червня по 3 липня 2012 року. Її учасники підготували наступну заяву.

 

Гельсінські Консультації про безперервність єврейської присутності в тілі Месії
Берлінський висновок 2012 щодо Тори
(3 липня 2012 р)

 

Третя зустріч Гельсінкських Консультацій про безперервність єврейської присутності в Тілі Месії відбулася в Берліні (Німеччина) з 29 червня по 3 липня 2012р. Ґрунтуючись на заявах, сформульованих в процесі двох попередніх зустрічей, дослідники з Франції, Німеччини, Ізраїлю, Росії, Великобританії і США, що належать до Католицької, Православної, Протестантської і Мессіанскої традиції просунулися далі в обговоренні ключових моментів, що стосуються єврейського існування в Тілі Христа. На нинішній зустрічі обговорювалася тема: "Євреї-віруючі в Єшуа і Тора".

 

Документи, представлені на конференції, підкреслювали невимовне багатство і глибину Тори, і той незаперечний факт, що її виконання в Ісусі посилює, а не нівелює її неминуче значення. Підсумовуючи результати зустрічі, її учасники напрацювали наступну спільну заяву.

 

- Ми, учасники Гельсінської Консультації, є живим свідченням нового явища - появи євреїв, віруючих в Єшуа (Ісуса), які стверджують свою єврейську приналежність і визнають її теологічне значення. Ми все більше усвідомлюємо внутрішній зв'язок між своєю національною - єврейською- приналежністю і Торою, тією динамічною реальністю, яка формувала життя єврейського народу протягом його історичного розвитку. Все більше і більше прагнемо ми осягнути неминуче значення Тори (П'ятикнижжя) у світлі Євангелія, в рамках існування в тілі Месії.

 

Складна природа єврейського існування відображає багатогранний і парадоксальний характер Тори. Вона є і історичним одкровенням Бога Ізраїля, і вікно Ізраїлю у вічність Божественну; істина дається раз і назавжди, але кожне покоління відкриває її заново, вона формує людські інститути та містить таємницю Вселенського порядку; в ній - абсолютність Слова Божого та відносність його осягнення людиною; в ній - тлінні букви рукописного тексту і вічний, нетлінний дух; в ній позначений особливий шлях і призначення народу Ізраїля і, в той же час, вона містить мудрість, призначену всім народам землі.

 

Вже спочатку, унікальність Тори не була до кінця осягнута багатьма християнами. І вони обмежили її областю, яку визначали як "моральні заповіді", не приймаючи, так звані, "цивільний" і "церемоніальний" порядок, що є основою єврейського життя. Часто вони сприймали Тору з точки зору її дуалізму, протиставляючи благодать і закон, віру і вчинки, так випускаючи з уваги неминучі цінності Тори.

Останні дослідження пролили нове світло на єврейський контекст, в якому існує Єшуа та ранні Його послідовники, що оскаржує традиційне християнське сприйняття Тори і стверджує нове бачення її позитивного значення. Нині, багато хто, нарешті, визнають, що Єшуа, Шауль (Павло) і ранні послідовники Єшуа, дотримувалися, як і всі інші євреї, закону Тори. Ця історична дійсність призводить до важливих богословських висновків.

 

Ми, як євреї, віруючі в Єшуа, визнаємо особливий зв'язок, що з'єднує нас із Торою народу Ізраїля. Цей ж зв'язок Ізраїля з Торою свідчить в Церкві про невідкличність Божих дарів і покликання народу Ізраїля (Рим 11:29). Бо сказав Єшуа: "Не думайте, що Я прийшов порушити закон чи пророків: не порушити прийшов Я, але виконати." (Мт 5:17) Ми віримо в безперервну дійсність - значимість, суттєвість Тори, навіть і тоді, коли вона виповнилася у Христі. Більш того, для нас Христос є втіленою Торою, вічною мудрістю Отця Небесного у плоті. Він - єдиний, у всій повноті жив по Торі, і Він кличе учнів Своїх слідувати Його шляхом.

 

Як євреї, віруючі в Ісуса, ми знаходимося в процесі формування значення та конкретного сенсу - висновків - цьому зв'язку, який ми колективно відчуваємо. Ми всі різні в своїй церковній приналежності, в своїх зв'язках з єврейським співтовариством, у нас різне розуміння і визначення поняття "дотримуватися Тори". Деякі з нас вважають, що дотримання таких заповідей як Шабат (субота), єврейські свята і кашрут є істотним компонентом слідування Торі. Однак, при цьому ми всі також розуміємо, що наша спроба жити істинними учнями Ісуса (згідно з вченням, даному, наприклад, коротко в Нагірній Проповіді) - є основним принципом дотримання Тори. Більше того, ми розуміємо нашу відданість Торі як зобов'язання сприяти усвідомленню єврейських коренів Церкви.

 

Серед всіх наших відмінностей у поглядах і підходах, ми відчули, в процесі обговорень і спілкування, рушійну і об'єднуючу силу Христа, яка розкривається в Торі. Продовжуючи роздумувати про роллю Тори в нашому житті, ми сподіваємося зростати разом, як частина єврейського народу і як учні Єшуа. Ми сподіваємося також, що подібне осмислення теми знайде відгук серед інших євреїв, віруючих в Йешу, і запрошуємо їх приєднатися до нас на цьому шляху.

 

За матеріалами www.catholic.co.il