//

Целібат і Євхаристія

Ми можемо говорити про євхаристійну природу целібату, що випливає з жертви, – вважає Бенедикт XVI, а його навчання нагадує кардинал Мауро П’яченца на шпальтах „L'Osservatore Romano”.

 

Останній відрізок циклу, що стосується питання целібату в навчанні пап римських, був присвячений Бенедикту XVI. Префект Конгрегації у справах духовенства це пригадування навчання Святішого Отця розпочинає від 24-го постсинодального заклику «Sacramentum caritatis» від 22 лютого 2007 року, в якому Святіший Отець підкреслює „зв'язок між целібатом та Євхаристією”.

 

„Якщо це богослів’я учительської установи буде прийняте в автентичний спосіб і дійсно запроваджене в життя в Церкві, майбутнє целібату буде променисте і плодотворне, оскільки буде майбутнім свободи і священичої святості. Ми могли б у зв'язку з цим говорити не тільки про 'подружню природу' целібату, але і про його 'євхаристійну природу', що виникає з жертви, яку Христос невпинно вчиняє для Церкви, і яка в очевидний спосіб віддзеркалюється в житті священиків”.

 

Кардинал П’яченца відзначив також ряд виступів Бенедикта XVI на цю тему під час нещодавнього Року Священства, але на закінчення констатує: „Як могла б Церква жити без явища целібату? Без чоловіків, котрі готові підтвердити в сьогоденні, і понад усе власним тілом, реальність Бога? Ці підтвердження здійснилися і в якомусь сенсі були увінчані в надзвичайній проповіді, виголошеній на закінчення Року Священства, в якій Папа Римський молився, щоб ми, подібно до Церкви, були вільними від найменших скандалів, щоб відкрився справжній «скандал» історії, яким є Христос Господь”.

 

За матеріалами КАІ