Вчені встановили, що акустика таких венеціанських церков як собор Святого Марка і церква Іль Реденторе краще підходила для музики того часу, ніж вважалося до сьогодні. Свої результати вчені оприлюднили на конференції Американського акустичного товариства, яка зараз проходить в Сан-Дієго.
Відомо, що в XVII столітті венеціанські композитори використовували ряд інноваційних на той момент прийомів – поліфонію, багатоголосся в хорі (принцип цієї музики був coro spezzato – протиставлення різних частин хору). Музику виконували в різних церквах, де акустика для такої музики абсолютно не підходить, наприклад, через відлуння.
У рамках нового дослідження вчені побудували комп'ютерну модель собору Святого Марка і церкви Іль Реденторе. Використовуючи її, вони проаналізували поширення звуку в приміщенні. В результаті було встановлено, що час реверберації (характеристика швидкості загасання звуку), наприклад, у соборі Святого Марка, становить 7 секунд (в Реденторе трохи більше). Цей час повинен був «змазувати» будь-яку поліфонічну музику.
Разом з тим, виявилося, що акустичні властивості собору, прикрашеного до свята – музичні прем'єри завжди відбувались саме у свята – значно змінюються. У цей час внутрішню частину собору завішували різного роду полотнами, а собори численніше заповнювалися людьми (всі ці фактори враховувалися в моделі). Так, наприклад, виявилося, що час реверберації в тому ж соборі св. Марка скорочувався як мінімум у два рази.
Вчені також змоделювали, як звучала б конкретна композиція (за основу взято студійний запис) в прикрашеному і звичайному соборі Святого Марка.
За матеріалами: sedmitza.ru
При цитуванні або використанні будь-яких матеріалів гіперпосилання на "
КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ" обов'язкове.