//

Архиєпископ Челлі: Не потрібно ловити рибу в акваріумі

На що слід звертати увагу релігійним ЗМІ? Як католицькій пресі навчитися говорити на мові сучасної людини, яка часто не має жодного відношення до Церкви? На ці і інші питання відповів архиєпископ Клаудіо Марія Челлі. Голова Папської ради у справах масової комунікації зустрівся з представниками релігійних ЗМІ Білорусі 13 травня 2011 р.


Єрарх побажав, щоб в пам'яті учасників конференції залишилися два образи.

 

Перший — це євангельська сцена, як Христос обмиває ноги своїм учням. Вона символізує місію Католицької Церкви, яка полягає в служінні віруючим. Сама ж Церква — це комунікація, тому, як підкреслив ватиканський єрарх, завданням католицьких ЗМІ є служіння людині у дусі любові.

 

За словами архиєпископа Челлі, якість ЗМІ в основному залежить від технічних засобів. Комунікація народжується всередині людини, тому інколи послання можна донести, не виголосивши ні слова. Як це було з Папою Іваном Павлом ІІ, коли той востаннє з'явився у вікні на площі Св. Петра в Римі. Він не зміг вимовити жодного слова. Але кожен, хто дивився на нього, по його погляду, по його жестах зрозумів, про що хотів сказати Святійший Отець. Адже завдання комунікації (особливо католицьких ЗМІ) полягає в знанні того, що тривожить серце іншої людини.

 

Голова Папської ради із засобів масової комунікації підкреслив, що головна мета існування релігійних ЗМІ — донести до кожної людини правду про те, що Бог її любить і шукає, щоб  дати справжнє щастя. Щоб через пресу, телебачення, радіо чи Інтернет людина знайшла шлях до Христа. Людина повинна відчувати, що християнська спільнота за допомогою ЗМІ йде їй назустріч.

 

Другий образ, на якому загострив увагу ватиканський єрарх, — це біблійний образ диякона Филипа, який йшов по пустинній дорозі і зустрів сановника ефіопської цариці. Сучасний світ втілює сановника, а св. Филип — Католицьку Церкву, яка завжди йде поряд з людиною.

 

Те, що сучасна людина дуже часто користується мобільним телефоном і багато часу проводить в соціальних мережах, свідчить про те, що вона відчуває себе самотньою і потребує спілкування з іншими. Через ЗМІ Церква має завжди бути поряд з людиною, у тому числі, з тими, хто ніколи не прийде в Церкву, але шукає Бога.

 

«Ми не повинні ловити рибу в акваріумі, — зазначив архиєпископ Челлі, кажучи про проблему розширення аудиторії католицьких ЗМІ. — Хто ж тоді думатиме про того, хто поза акваріумом?»

 

А для цього потрібно бути креативними, потрібно бути винахідниками. Слід вчитися розмовляти мовою сучасної людини, мовою тих, хто поза Церквою.

 

Єрарх закликав всіх, хто займається релігійними засобами інформації, не зупинятися на досягнутому, а постійно розвиватися, прислухаючись до голосу тих, до кого звертаються.

 

Голова Папської Ради із засобів масової комунікації архиєпископ Клаудіо Марія Челлі прибув до Білорусі 12 травня 2011 р. Основною метою візиту представника Ватикану в країну було  проведення конференції для світських і релігійних ЗМІ.


Світлана Жілевіч


Джерело: catholic.by