//

Як журналістові - новачку успішно написати про Папу

Такі події, як закордонна подорож Бенедикта XVI, –  це унікальна нагода для молодого журналіста звернути на  себе увагу, продемонструвати свої вміння та стати на дорогу слави. Однак, треба вчитися у старших колег, як це зробити. На допомогу молодим журналістам приходить англійський тижневик Catholic Herald, який, ґрунтуючись на газетних архівах, показує, як писати про Папу, щоб тримати успіх у ЗМІ. Порадник із-за Темзи був передрукований в L'Osservatore Romano.

 

 

Насамперед потрібно перебільшувати розміри анти-папських протестів. Наприклад, під час Всесвітнього Дня Молоді в Мадриді кількість протестувальників не перевищувала навіть 0,04 відсотка учасників зустрічі з Папою: 5 тис. до 1,5 млн. чоловік. А тим часом, BBC зосереджувалося майже виключно на перших і систематично ігнорувало реальні масштаби мадридських подій. Подібне відбулося у Німеччині. Коли проти Папи протестувало кількасот людей, BBC говорило про багато тисяч. Пам'ятайте, що слово «багато» справляє краще враження, ніж визначена кількість – підкреслює лондонський тижневик. Якщо ви маєте сумніви щодо фактичних розмірів протесту, або чи взагалі він мав місце, пишіть узагальнено, приблизно ... І не забувайте, що оскільки християни завжди будуть готові підставити вам іншу щоку, то їх опоненти ніколи не пробачать вам помилки, якщо ви їх не помітите або не оціните. Телефон у вашій редакції ніколи не замовкне, а ви будете буквально знищені безжальними блогерами та інтернет-форумчанами.

 

 

Якщо з’являються які-небудь чутки із критикою Папи з боку політиків чи релігійних лідерів, пишіть про це, як про доконаний факт і ніколи не спростовуйте інформації, якщо виявиться, що насправді все інакше. Наприклад, якщо в кінцевому рахунку лише жменька політиків проігнорувала зустріч з Папою. Не варто дерти на голові волосся!

 

 

Пам'ятайте слово: поділ. Завжди майте його на кінці язика. Змінюйте його у всіх випадках. Пам'ятайте, що Папа ділить, а думки про нього поділені. Змішуйте різні християнські конфесії. Люди і так на цьому не знаються, а це справляє досконале враження: що Церква розділена і розбита.

 

 

Говорячи про старомодні та застарілі погляди Церкви, називайте їх церковною політикою. Таким чином, за аналогією з суспільним життям, у людей складеться враження, що йдеться про річ, яка тимчасова і змінна, як, наприклад, політика уряду.

 

 

Якщо ви не маєте часу  заглиблюватися у тексти виступів Папи, скажіть, що їх стиль був занадто академічним. Обмежтеся щонайбільше кількома узагальненнями, щоб люди зрозуміли, що це було нудно.

 

 

Накопичення реакцій та коментарів може бути складним. Уникайте прихильників Папи. Ідіть краще до його супротивників і трохи їх спровокуйте. Не бійтеся бути звинуваченим в упередженості. Якщо ви обмежитеся лише до негативних голосів, ваш читач просто думатиме, що всі розумні люди думають саме так.

 

 

Якщо можливо, використовуйте зображення, на яких Бенедикт XVI представлений ​​ззаду. Вони фантастичні. Покажіть, що Папа непопулярний і самотній. Не дайте себе звести очевидцям, які описують його як людину динамічну і оточену тисячами друзів.

 

 

І ще одне: часто згадуйте про Адольфа Гітлера. Повідомлення про Папу, в якому це ім'я не трапляється, вважайте неповним. Не витрачайте час на вдавання у подробиці папської біографії, на те, що до Гітлерюгенд його було записано не з власної волі. Бо ви повинні брати до уваги лише те, що належав до неї. А якщо в одному абзаці вам вдасться двічі згадати про Гітлера або нацизм, ви можете розраховувати на особливий бонус.

 

 

Такі консультації для молодих журналістів-ватиканістів знаходимо на сторінках вчорашнього випуску L'Osservatore Romano. Їх  автором є англійський публіцист Milo Yannopoulos. А дійшов він до таких висновків, читаючи статті про Папу в британській пресі.

 

 

За матеріалами Radio Watykańskie