1.Папа Інокентій ІV дозволив 1205 р.Б. хорватам католикам римського обряду використовувати глаголичні богослужбові книги та слов'янську мову у богослужіннях.
2. Початок редукцій для індіанців в іспанських колоніях 1503 р.Б.
3. Народився слуга Божий Йожеф Міндсенті у мядярському містечку Міндсент 1892 р.Б., примас Мадярщини, ісповідник віри
Святий Дух спонукає нас звертатися до Бога, як Його діти
23-05-2012
Святий Павло навчав, що Святий Дух спонукує нас взивати до Бога «Авва-Отче!», тобто звертатися до Нього з дитинною любов’ю, і Церква від самих початків прийняла цей заклик, передовсім, у молитві «Отче наш». Цій темі Святіший Отець Бенедикт XVI присвятив своє повчання, виголошене під час загальної аудієнції у середу, 23 травня 2012 р., продовжуючи цикл катехиз про молитву.
«Християнство не є релігією страху, але довіри та любові до Отця, який нас любить», – наголосив Папа, пригадуючи, що неодноразові висловлювання святого Павла на згадану тему говорять про прийняття Святого Духа, дару Воскреслого Ісуса, який вчиняє нас у Христі, Єдинородному Синові, Божими дітьми. Сучасна людина, за словами Бенедикта XVI, можливо не відчуває краси, величі та глибокої розради, що випливає з можливості звертатися до Бога як до «отця». Це пов’язане з існуючою кризою батьківства, адже постать батька не завжди достатньо присутня і не завжди позитивна в щоденному житті багатьох людей. Але саме в Євангелії, в стосунках Ісуса з Небесним Отцем можемо побачити, яким є справжнє батьківство, що Бог є Любов’ю, і що «ми, через нашу дитинну молитву, входимо в це коло любові, яка очищає наші прагнення та нашу поведінку, позначену замкненістю та самодостатністю».
Боже буття Отцем, вів далі Папа, набирає двох вимірів. «Насамперед, Бог є нашим Батьком, тому що є нашим Творцем», – пояснив він, додаючи, що кожна людина бажана Богом і є Божим чудом. Святий Дух, в свою чергу, відкриває нам другий вимір Божого батьківства. Ісус, в повноті «Син», єдиносущний Отцеві, став такою ж людською істотою, як і ми, через що ми можемо приєднатися Його особливої приналежності до Бога.
Далі Святіший Отець вказав на те, що святий Павло пригадує нам, що християнська молитва ніколи не є виключно нашою дією, але взаємною з Богом, Який діє першим: це Святий Дух взиває через нас, а ми можемо молитися, бо отримуємо спонуку від Святого Духа. Крім того, молитва Христового Духа в нас та наша молитва в Ньому не є виключно індивідуальним актом, але – дією всієї Церкви. «В молитві відкривається наше серце, ми входимо у сопричастя не лише з Богом, але якраз з усіма Божими дітьми, з якими становимо одність», – сказав на завершення Бенедикт XVI, закликаючи присутніх навчитися відчувати в молитві красу того, що ми є Божими дітьми та можемо призивати Його з довір’ям, з який дитина звертається до батьків, які її люблять.