//

США: e-booki рятують католицьку пресу і видавництва

Католицькі журнали і видавництва в Сполучених Штатах вчаться нового життя в цифровій ері. Своєрідним каталізатором, який прискорив процес трансформації виявилася економічна криза. Для багатьох католиків регулярна купівля літератури для читання виявилась розкішшю, від якої принаймні на деякий час потрібно відмовитися. Зменшилась кількість передплатників журналів, а також наклад книжок. Водночас полетіли вгору ціни на друк і поштові послуги. Таким чином деякі видавництва опинилися на краю прірви. Наприклад, National Catholic Register від 1984 р. вже чотири рази змінював власника і скоротив частотність видань: з тижневика став двотижневим журналом.

 

Шансом на вихід з цієї кризової ситуації є електронні видання, які за останні роки щоразу більше притягують до себе читачів, особливо віком менше 45-ти років. Свідченням цього є факт, що найбільший книжковий інтернет-магазин Amazon оголосив недавно, що на даний момент продає вже більше e-book-ів, ніж друкованих книжок. Ця тенденція прослідковується також на ринку релігійних видань.

 

Оцифровування не оминає навіть такі поважні видання як Святе Письмо. Прикладом є Біблія, опублікована видавництвом Ignatius Press у Сполучених Штатах. У електронній формі продано одну четверту накладу. Єзуїтське видавництво зрештою є лідером в оцифровуванні книжок. Щоб дати раду попиту, видавництво перетворює на e-booki не лише нові видання, але й бестселери з минулого. Ще одним методом повернення ринку є аудіо книжки. У цій сфері робота йде набагато вільніше, бо запис тексту вимагає більших зусиль, ніж його переформатування в e-book, оскільки потрібно професійних дикторів – підкреслює директор маркетингу Тонні Раян.

 

Цікавим прикладом того, як технологічна революція допомагає журналам і змінює їх характер, є історія щомісячника «Catholicism in Crisis», тобто «Католицизм в Кризі», відомого також під коротшою назвою «Crisis». У 2007 р. його видавці вирішили, що він стане виключно інтернет-журналом з назвою «Inside Catholic». Це рішення було досить спірним. Проте журналу вдалося отримати читачів. Сьогодні їх 150 тис. Цього результату вони  добились завдяки радикальних змін. Потрібно було, наприклад, обмежити обсяг майже всіх статей до тисячі знаків. Як дослідження, так і досвід показали, що люди не хочуть читати довших текстів на екрані своїх комп'ютерів.

 

Сьогодні однак, майже через чотири роки, журнал опинився на межі чергової революції – завдяки популяризації e-book-ів. Так звані «читалки» та інші мобільні пристрої можуть також служити журналам. А це означає, що статті знову можуть бути довшими, бо електронна сторінка не втомлює зір більше, ніж паперова. Не виключено, отже, що електронна книжка, завдяки нижчим коштам видання і дистрибуції, дозволить американським католицьким видавництвам повернутися до колишньої краси.

 

За матеріалами Radio Watykańskie