//

Східні Церкви повинні стати головними дійовими особами нової євангелізації

Дозволити східним Церквам грати головну роль в новій євангелізації і підготувати пропозиції для Синоду, який відбудеться в 2012 з цього питання і особливо з питання труднощів юрисдикції в глобалізованому світі, де все більше територіальних церков включають віруючих інших обрядів.


Такі основні питання семінару на тему: «Нова внутрішня і зовнішня євангелізація: католицька східна перспектива», що відбувся в п'ятницю в Римі, в Папському Східному інституті і, який збігся за часом з візитом до Папи і в Римську Курію сиро-малабарських і сиро-маланкарських єпископів.


Відкриваючи семінар, Кардинал Леонардо Сандрі, Префект Конгрегації із Східних Церков, звернувся до 35 єпископів і присутніх з побажанням, щоб Східні Церкви були активними і грали головну роль в місіонерстві Церкви і особливо в новій євангелізації.


На семінарі виступили наступні доповідачі: ... Єпарх Палаї, Марі Джозеф Калларангатт з повідомленням на тему «Екклезіологія єднання в східній перспективі»; монс. Натале Лода, викладач Папського Латеранського Університету розповів про нову євангелізацію східних католиків; високоповажний Пабло Джефаєл, викладач Папського Університету Санта Кроче зупинився на пастирській проблематиці східних віруючих, що знаходяться за межами територій своїх Церков.


Модератором Конференції виступив Кардинал Бернард Френсіс Лоу, протоєрей Папської Базиліки Санта Марія Маджоре.


В інтерв'ю ZENITy монс. Натале Лода заявив, що після створення Папської Ради з нової євангелізації, в 2012 планується провести загальний Синод єпископів з цього питання. Головною темою обговорення буде питання про те, як зробити, щоб нова євангелізація, яка є правом і обов'язком всіх віруючих християн, змогла увійти до контексту Східних Церков».


«Не дивлячись на проблеми різного характеру, - заявив він, - ми знаємо, що нова євангелізація не має більше територіального аспекту, як говорив Іван Павло II в енцикліці "Redemptoris Missio". В даний час перед нею відкрилися нові кордони».


«У позначках XIII Генеральної ординарної Асамблеї Синоду єпископів 2012 уточнюється, - сказав він, - що це повинно стати адекватною відповіддю на знаки часу і потреби сьогоднішніх людей і народів, на сценарії, що описують культуру, за допомогою якої ми розповідаємо про нашу ідентичність і шукаємо сенс нашого існування, шукаємо все, дивлячись на Христа».


«Нова євангелізація, - продовжив професор Латеранського Університету, - є просуванням  культури, що сягає корінням в Євангеліє, для Східних Церков і в них. Тому нова євангелізація повинна, не дивлячись на всі відмінності, а також зі всіма протиріччями сучасних культур, прагнути нести Христа і, звичайно ж, в цей процес мають бути залучені Східні Церкви».


Нова євангелізація, в якій «саме вони відіграють головну роль, повинна здійснюватися там, де ніколи не було віри». Тому, «необхідно знову пропонувати засвоєння культури в їх культурах, пропонувати Христа так, щоб він входив глибоко в свідомість. Подумаємо, наприклад, про те, як в подібних ситуаціях залишаються великі проблеми культурного характеру».


«В Індії, і я не скажу нічого нового, існують касти, - зазначив він, - але і в цих умовах, в яких живе християнство, втілювати Євангеліє - означає відповідати місії Церкви і працювати в ній».


« II Ватиканський Собор, - сказав кардинал, - зіграв вирішальну роль в євангелізації народів, але ми повинні ще багато працювати для втілення в життя його рішень. І коли хто-небудь говорить про III Ватиканський Собор, то, очевидно, він не бачить, чому багато інтуїцій і нове тлумачення екклезіології тієї ж Церкви ще повинні знайти своє застосування».


Що стосується роботи по засвоєнню культури, монс. Лоді нагадав, що у всіх культурах присутні хороші елементи, які не лише не протиставляються один одному, але і можуть стати в християнстві ще одним джерелом свідоцтв для людей, які повинні прийняти Благу Звістку». Більш того, Східні Церкви в Індії володіють великою силою священиків і черниць. Не дивлячись на те, що вони не мають в своєму розпорядженні великих економічних можливостей, вони виконують величезну роботу».


«Індія велика країна, цілий континент, - сказав монс. Лоді, - політична ситуація в якій характеризується певним спокоєм. Давайте подумаємо, наприклад, про інші країни, де євангелізація і свідоцтва піддають ризику життя тих, хто там працює і діє. Ця ситуація вимагає від нас, щоб ми допомагали цим людям і шукали для них захист».


Кажучи про Матір Терезу, професор Латеранського університету зазначив, що вона є «іконою для всієї Індії, незважаючи на її приналежність до певної релігії і багато людей, не будучи членами християнських спільнот, ризикують так і не дізнатися, що вона була католичка.


Матір Тереза навчала, що «справжнім милосердям є сповіщення, а не нав'язування, є пропозиція, яка йде назустріч потребам людей і бідняків.


Зі свого боку ректор Папського Східного Інституту отець Джеймс МакКенн зазначив, що «питання юрисдикції є сьогодні дуже важливим, тому що багато народів Індії часто проживають за межами своїх територій і тому наскільки це стосується Індії, Канонічне право не зовсім чітке».


«Багато сиро-малабарців, - сказав він, - живуть за межами своєї традиційної території і тому виникає питання про те, як їх євангелізувати. Це велика проблема і вона має бути обговорена на дискусіях, які пройдуть перед наступним Синодом».


Отець МакКенн зазначив важливість присутності Кардинала Сандрі і Кардинала Лоу, який виступив як модератор семінару.


«Лоу, окрім того, що є членом «Пропаганди Віри і Конгрегації із Східних Церков, дуже добре знає цю проблему», - прокоментував він.

 

Джерело: www.catholic.uz