//

Швейцарські єпископи на захист гідності зачатого людського життя

Так – лікуванню ембріона, ні – його знищенню. З декларацією такого змісту Єпископська Конференція Швейцарії звернулася до Федеральної Ради Швейцарії у зв’язку з пропозиціями переглянути конституцію та законодавство, яке стосується штучного запліднення. Рішучий засуд ієрархів викликала пропозиція здійснювати діагностику людських ембріонів перед їх пересадкою до материнського лона з метою знищення тих, які є потенційними носіями генетичних недуг. За словами єпископів, такий підхід «незгідний з принципами гідності людини, гарантованими конституцією».

 

Єпископат ставиться з розумінням до «страждань та горя тих пар, які знають про те, що можуть передати потомству генетичну недугу». Суспільство повинно відповісти їм солідарністю та технологічним прогресом, який, однак, має бути спрямований на «покращення умов діагностики та лікування патології, а не на знищення ембріонів». Тому, запропонований метод, щодо якого тривають дискусії, згідно з поясненням ієрархів, є «фальшивою розв’язкою, оскільки заторкує принцип людської гідності, бо провадить до вибірковості, яка знищує ембріони, оцінені як потенційні носії важкої хвороби».

 

Швейцарські єпископи також негативно оцінюють пропозицію Федерельної ради скасувати заборону на замороження людських ембріонів, отриманих внаслідок штучного запліднення. Таким чином, на їхню думку, «ембріон знову не пошанований з огляду на те, ким він є, а перемінюється в предмет, складений до морозильної камери, до того часу, поки хтось його не потребуватиме». За словами ієрархів, будь-яке, навіть найменше, законодавче послаблення у цій сфері швидше чи пізніше приведе до значно більших зловживань, як от селективний підхід не лише з огляду на наявність чи відсутність потенційних недуг, але і з огляду на зовнішні ознаки майбутньої дитини. Про це свідчить досвід країн, які колись дозволили таку діагностику «лише у виняткових ситуаціях», а згодом межі її застосування розширилися дедалі більше.

 

Єпископи також наголошують на тому, що здоров’я та розвиток людини не залежать винятково від цілісності її біологічного багажу, який визначає її фізичне функціонування», але також від психологічного, суспільного та духовного виміру людського життя. Саме на перешкоді такого цілісного розвитку, який можливий навіть у випадку великих фізичних вад, стоїть запропонована ембріональна діагностика, яка зважає лише на фізичні якості.

 

Джерело: Радіо Ватикан