//

Мережевий маркетинг: ілюзія та ідолопоклонство

Проблема світової фінансової кризи хвилює всіх. Криза торкнулася майже кожного з нас. Втрата місця роботи, зростання цін, безробіття, затримка заробітної плати, стипендії, банкрутство деяких банків і, як правило, втрата вкладених грошей. Зникла впевненість в завтрашньому дні. Постійна тривога про свою родину, туманне майбутнє, невпевненість і страх - наша повсякденна реальність.

 


Намагаючись прогодувати свою сім'ю і протриматися до закінчення нелегкого часу, ми починаємо більш пильну увагу приділяти оголошенням про додатковий заробіток.

 

Цим і користуються численні фірми, засновані на принципі МLM (мережевого маркетингу). Обіцянка постійної роботи, стабільного доходу, світлого майбутнього кожному, хто вступить в їх ряди. Вам потрібно тільки вкласти свої гроші у фірму і через деякий час ви розбагатієте і будете літати відпочивати на Канари частіше, ніж на дачу.

 

Звичайно, лежати на теплому пісочку і загоряти на сонечку Канарських островів, гідно забезпечувати свою сім'ю, хочеться всім. Перший крок компанії досягнуто - ви заінтриговані. Гучні обіцянки успіху, благополуччя і багатства. Вам потрібно лише стати членом організації, компанії чи клубу і внести свої гроші для будівництва своєї міні-мережі.

 

Мережевий маркетинг (або багаторівневий маркетинг; англ. Network or multilevel marketing) - концепція реалізації товарів і послуг, заснована на створенні мережі незалежних дистриб'юторів (збутових агентів), кожен з яких, крім збуту продукції, також володіє правом на залучення партнерів, які мають аналогічні права . При цьому дохід кожного учасника мережі складається з комісійних за реалізацію продукції та додаткових винагород (бонусів), що залежать від обсягу продажів, здійснених залученими ними збутовими агентами.

 


Одна з ознак, що ви потрапили в компанію, де бізнес заснований на принципі піраміди, - обіцянка прибутку не тільки від торгівлі, але також від вербування до цієї організації нових людей. Чим більше людей ви завербуете, тим більший відсоток від продажів ви отримаєте.

 

Характерно, що найперше завданням, яке вам пропонується - це скласти список всіх родичів і знайомих з їх адресами і телефонами і спробувати їх привести на фірму. Така практика однієї моєї знайомої привела до того, що вона почала недоброзичливо ставиться до тих друзів і родичів, які відмовилися брати участь у цій схемі. Деякі родичі, яким вона набридала своїми ідеями про швидке збагачення, почали від неї шарахатися і цуратися. Отже, очевидним є руйнування міцних родинних зв'язків та хороших відносин з друзями.

 

Також ви повинні знати, що в комерційних організаціях, побудованих за типом піраміди, багатіє тільки сама верхівка - дуже обмежена кількість людей, які існують за рахунок основи піраміди, яку будете утворювати ви. Коли людина починає будувати ,, нижній рівень ", вона сам знаходиться в основі чужого,, нижнього рівня" і, як ми вже говорили, тільки невелика кількість людей може знаходиться на вершині цієї схеми. Для того, щоб набрати нових дистриб'юторів, вам доведеться брехати, що це ідеальний бізнес, який дозволяє швидко розбагатіти. Ви будете дурити людей так, як обдурили вас. Мало хто знає, що 50% людей, які приєдналися до цієї схеми, в перший же рік йдуть, втративши свої вкладені гроші. Ті, хто сидять на вершині цієї схеми, мають пряму вигоду від збитків на нижніх рівнях. Багаторівневий маркетинг формально є законним у багатьох країнах світу, але найбільші компанії такого типу - рекламні філії Amway та їх відділення за кордоном, такі як Quixtar, A2K, Amvio й інші працюють таким чином, що 99% усіх підписаних людей зазнають збитків.

 


Задайте собі питання, як ви будете дивитися в очі своїм родичам і знайомим, яких ви завербували в цей бізнес, після того, як вони втратять свої гроші? У Святому Письмі сказано:,, Добре ім'я ліпше, ніж великі багатства, і доброзичливість - ніж срібло та золото "(Притчі 22:1).

 

Часто люди віддають останні гроші, щоб отримати прибуток і прогодувати сім'ю. ,, Не грабуй убогого тому, що він убогий, і не натискай злиденного при брамі. Господь бо боронитиме їхні справи і забере життя в тих, що їх ограбують"(Притчі 22:22-23).

 

Повіривши обіцянкам швидко розбагатіти, як правило, ви позичаєте гроші на вступ в бізнес, закуповуєте товар, починаєте працювати і чекаєте результатів. Майже всі новачки продукт спочатку продають своїм знайомим та родичам, а потім? Вся квартира завалена продуктом, розходиться він погано через дорожнечу, в магазині можна купити зубну пасту не за 70 грн. а за 15-20 і не гіршої якості, мило не за 50 грн, а за 5 і т.д.

 

Цілий день на роботі, увечері сім'я, діти, немає часу бігати по офісах і пропонувати продукт. Вам кажуть :,, Погано працюєш, мало план-маркетингів проводиш, кожен місяць потрібно проводити по 15 план-маркетингів і більше ". ,, Без семінару бізнес не побудуєш ". Ви знову позичаєте гроші і йдете на семінар, а вам кажуть:,, Без книг і касет бізнес не побудуєш! "Ви знову берете в борг і купуєте все, що вам велять. Щомісяця потрібно робити товарообіг на 100-200 балів.

 


І людина стає перед вибором: кинути роботу і майже не приділяти час родині або кинути Емвей чи Гербалайф, Тентортум, Кораловий клуб і т.д.  А грошей вже так багато вкладено, кинути шкода. Психологи стверджують, що чим більше грошей людина вклала у бізнес, тим важче їй розлучитися з ним, навіть якщо вона бачить, що майже нічого не заробляє. І починається знову біг по колу.

 

,, Чому у тебе погано виходить, а у твого колеги все виходить? Вклади більше віри, більше грошей, більше праці, віддай себе без залишку. Незабаром почнеш заробляти так багато, що всі твої витрати окупляться з лишком. Адже ти вже так близько до багатства і процвітання ... Невже, вже практично тримаючи синицю щастя у ваших руках, ти її відпустиш? "

 

В результаті діти залишаються без уваги і належного виховання, страждають відносини між подружжям. Відбувається переоцінка цінностей, на перше місце виходить жага наживи, гонитва за примарним багатством, поклоніння золотому тельцю.

 

,,А ті, що хочуть багатіти, впадають у спокусу та тенета, і в безліч бажань безглуздих та шкідливих, що штовхають людей у прірву та погибель. Бо корінь усього лиха – грошолюбство, до якого деякі вдавшися, від віри відбились і прошили себе численними болями. Ти ж, чоловіче Божий, утікай від цього. Шукай праведности, побожности, віри, любови, терпеливости, лагідности ... (1Тим. 6:10-11).

 


Умова успіху, про який постійно говорять лідери мережевого маркетингу: «На 5 років ви повинні забути про все, що заважає бізнесу« Емвей »! Ви повинні забути про особисте життя, сім'ю і дітей. Забудьте про відпочинок. Ви повинні працювати, не дивлячись ні на які труднощі і умови! Ви повинні проводити 2 - 3 план-маркетинги в день (кожен по 1,5 години), призначати і проводити повторні зустрічі (обов'язкова умова), кожен день слухати касети і читати книги, протягом місяця робити товарооборот (тобто продавати товар ), відвідувати зустрічі і семінари. І тоді через 5 років вас чекає успіх! ». А життя, практично, відкладається «на потім».

 

На зворотному боці касет для підвищення мотивації розміщено напис: «Фірма« Емвей »не гарантує, що виконання всіх умов приведе до успіху».

 

Практично багаторівневий мережевий маркетинг будить у людині ниці інстинкти і почуття. Дістати гроші - понад усе. На всіх семінарах одна тема: «Гроші - це все! Це влада, це свобода! »Кожен раз виходить на сцену« гордість Емвей »:« коронований посол »Атілла Гідофалві та інші процвітаючі лідери, які стоять у верхівці піраміди, і твердять одне й те саме:« Які ми були бідні і нещасні! Які ми тепер багаті і щасливі! Слава «Емвей», який дав нам все це! Будьте як ми! Це неважко! Поруч з нами є місце! Давайте до нас! ».

 

Багато гучних слів говорять в «Емвей» про духовність і моральність. За їхніми словами, це найбільш «високодуховний» бізнес з усіх. Одна жінка з гордістю розповідала, як, залишивши вдома хворого маленького сина (йому нещодавно зробили складну операцію) виїхала на семінар до Угорщини. Їй «було важко», але вона «зробила це!» І їй стоячи аплодував повний зал! Що ж мало статися з людьми, якщо навіть найсильніший інстинкт - материнський - був потоптаний заради грошей! І цим захоплювалися сотні людей!

 

На семінарах з МЛМ йде жорсткий пресинг. У стрімкому темпі надходить великий потік інформації, для того, щоб людина розгубилася і якнайшвидше виклала свої гроші. Періодично (особливо на початку і в середині зустрічі) використовуються психологічні прийоми, що сприяють розслабленню людини та впровадження в її свідомість потрібних компанії установок. Один із прийомів: ведучий зі сцени пропонує побавитись: потупати ногами, поплескати в долоні, зробити «хвилю», всім взявшись за руки, і т. д. Як правило, аудиторія в синьо-блакитних або зелених тонах. Щоб ввести людину в транс, часто використовують плавні, вкрадливі інтонації, уникають вживання шиплячих приголосних, звуку «р», у мові переважають голосні і глухі приголосні.

 

Психологи пояснюють, що після всіх цих прийомів знімаються захисні функції свідомості, людина готова до впровадження будь-яких чужорідних програм. Чим тут же і користуються керівники груп. Після цих тренінгів люди впадають у стан психоманіі. Їм здається, що вони отримали дуже багато, стали іншими. Хоча, насправді, вони не отримали нічого, крім найсильнішої психологічної травми. На семінарах з МЛМ відвідувачам фактично дають установки йти і обманювати інших людей ».

 

Ймовірність розбагатіти в мережевому маркетинзі не вища ймовірності виграти в лотерею. Граючи в лотерею, ви втрачаєте вартість одного квитка. Потрапляючи в комерційний культ, ви ризикуєте втратити не тільки всі свої заощадження, а й сім'ю, друзів, фізичне і психічне здоров'я. «Хто любить гроші, не має їх досить, а хто любить достатки, ніякої користи з них не має. Це теж марнота»(Проп 5:9).

 

Ірина Харачко

За матеріалами RISU, переклад "Католицького Оглядача"