//

«Augustinus»: незвичайна інтерпретація навернення св. Августина в опері, яка буде виконана для Папи в Кастель Гандольфо

Сьогодні у другій половині дня в Кастель Гандольфо прозвучить опера «Augustinus» Вільфріда Хіллера. Цей музичний подарунок піднесе Святішому Отцеві єпархія Вюрцбурга. Опера, що складається з семи «музичних картин», самим її автором названа «звуковою мозаїкою».

 

Твір ставить в центр швидше Августина-людину, а не Августина - Отця Церкви. Головна тема - не стільки навернення святого Августина, оспівуваного в подібних творах, скільки його відмова від прихильності земним спокусам і його внутрішнє усамітнення, в якому він спочатку знаходить самого себе, а потім - Бога. Таке тлумачення навернення святого Августина як людський «поворот» від зовнішнього світу до світу внутрішнього не тільки відповідає філософським та богословським інтрепретаціям його життя і творів, але і робить Августина зрозумілим навіть людям невіруючим, пропонуючи його в якості зразка для наслідування. Саме тому кульмінацією опери стає не зовнішня, видовищна сцена (як, наприклад, його Хрещення в Міланському соборі), а відокремлені діалоги душі з Богом і з самою собою.

 

Щоб не переносити Августина в нашу епоху, він жодного разу не з'являється в ній власною персоною, а присутній в роздумах і діалогах інших персонажів. В першу чергу,  це його мати Моніка (сопрано), кохана Стелла (сопрано) і син Адеодат (дискант). Ще шість чоловічих голосів, призначених для інших ролей, виконують також Псалми і молитви. Великий хор представляє народ, а також коментує заключну войовничу сцену, коли вторгаються вандали і руйнують місто, в якому Августин помирає у спокої.

 

За матеріалами ru.radiovaticana.va