Святі
Цей день в історії
св. Методій, учитель слов'янський
св. Лев ІХ, папа
св. муч. Марта Перська
У 2005 р.Б. Римським Архиєреєм обрано кардинала Йозефа Алойза Рацінґера, який вибрав ім'я Бенедикт ХVІ
Вчора, 28 вересня, під час загальної аудієнції Папі Бенедикту XVI подарували книгу «Папський одяг. Вбрання Папської ризниці. XVI і XVII століття» (Генуя, Де Феррарі, 2011, 175 стор., 50 євро). Вступ до цього тому написав кардинал Джанфранко Равазі, президент Папської Ради культури.
У вступі кардинал Равазі пропонує свої роздуми про одяг як такий, відштовхуючись від біблійної розповіді про вигнання Адама і Єви з Раю. «І зробив Господь Бог Адаму і дружині його одежу шкіряну і одягнув їх» (Бут. 3,21). Цей жест Бога, пояснює прелат, не є лише знаком захисту і турботи з Його боку. Одяг виконує і іншу символічну функцію: вона захищає гідність людини навіть після її гріхопадіння. Звернемося до другої глави Книги Буття. Там написано: «І були обоє нагі, Адам і дружина його, і не соромилися» (Бут. 2,25). Тому одяг є знаком постійного захисту з боку Бога, Який не залишає Своє створіння навіть тоді, коли воно грішить.
Іншими словами, одяг не лише прикриває, але і додає певний статус. Не дарма слово «інвеститура» походить від латинського «investio» — одягаю, вдягаю. У Біблії, пише кардинал Равазі, багато сторінок описують священичий одяг як свого роду карту, на якій вказані багаточисельні літургійні, духовні, соціальні значення. Наприклад, цікава історія ефоду - частини одягу первосвященика, що одягався при богослужінні. Спочатку він був звичайною пов'язкою на стегнах, але поступово перетворився на відмітний знак священиків та царів.
В кінці вступу кардинал Равазі вказує на те, що ця книга є не лише описом прекрасних текстильних творінь, але і справжнім тріумфом християнського культу.
За матеріалами: Радио Ватикана
Copyright MCI 2010-2013