//

Папа перед "Ангел Господній": Іван Хреститель вчить нас жити, цінуючи істотне

 Особі св. Івана Хрестителя присвятив свої роздуми перед молитвою "Ангел Господній" 9 грудня Бенедикт XVI. Святіший Отець зауважив, що саме останній пророк Старого Завіту дає приклад віруючим новозавітної епохи яким чином потрібно будувати свої відносини з Богом,  шукати і знаходити своє місце в історії спасіння. Тут, за думкою Папи, головну роль відіграє євангельська смиренність, наставником якої й є для сучасних християн св. Іван Хреститель.

 

Під час Адвенту літургія звертає увагу, між іншими, на дві особи, які готують пришестя Месії - Діву Марію та Івана Хрестителя. Сьогодні св. Лука являє останнього, і робить це з по-іншому, ніж решта євангелістів. "Усі чотири Євангелія перед початком служіння Ісуса представляють постать Івана Хрестителя в якості попередника Христа. Св. Лука звертається до зв'язку між цими двома фігурами і їх місіями ... Вже в зачатті і народженні Ісус та Іван вступають у відносини один з одним "(L'infanzia di Gesù, 23). Такий підхід допомагає зрозуміти, що Іван, як син Захарії та Єлизавети, нащадок священичої родини, не тільки є останнім з пророків, але і являє собою ціле священство Старого Завіту, і тому готує людей до духовного культу Нового Завіту, якому поклав початок Ісус (L'infanzia di Gesù, 27-28). Лука також розсіює будь-які міфічні висновки, які часто робляться з Євангелій, і  представляє в історичний спосіб життя Івана Хрестителя: "У п'ятнадцятий рік правління Тіберія Цезаря, коли Понтій Пилат панував в Юдеї ... за первосвящеників Анни й Каяфи "(Лк 3, 1-2). У цьому історичному контексті і відбувається дійсно грандіозна подія, народження Христа, яке Його сучасники навіть не помітять. Для Бога великі історичні персонажі створюють лише фон для малих!

 

Іван Хреститель називає себе "голосом волаючого в пустелі: готуйте дорогу для Господа" (Лк. 3, 4). Голос звіщає слово, але в даному випадку слово Боже було першим, воно існує саме в собі і сходить на Івана, сина Захарія, в пустелі (пор. Лк 3, 2). Останній відіграє велику роль, але завжди в стосунках з Христом. Св. Августин каже: "Іван  - це голос. Бо Господь говорить: "Спочатку було Слово" (Ів. 1,1). Іван є голосом, який розноситься, а Христос - вічне Слово, яке було спочатку. Коли голос позбавити слова, то що залишиться? Слабкий звук. Голос без слова вдаряє слух, а не серце "(Промова 293, 3).

 

Наша мета - дати сьогодні можливість слухати цей голос, щоб дати простір і гостину для Ісуса в серці, Слова, яке нас рятує. У цей час Адвенту  ми готуємося до того, щоб подивитися очима віри на скромність Вифлеємської Печери - на Боже спасіння (Лк. 3,6). У споживацькому суспільстві, коли багато людей шукають радості в матеріальних речах, Іван Хреститель вчить нас жити, цінуючи істотне, щоб пережити Різдво не тільки зовні, але як свято Божого Сина, який прийшов, щоб принести людям мир, життя і справжню радість.

 

Материнському заступництву Марії, Діви Адвенту, довіримо наш шлях до Господа, Який наближається, щоб бути готовими прийняти в серці і всім життям Еммануїла, Бога-з-нами ", - сказав Папа.

 

Після Маріїної молитви Святіший Отець, звертаючись до паломників на різних мовах, запросив їх під час Адвенту звернути увагу на тих, хто знаходиться поруч, особливо на людей потребуючих. Папа підкреслив, що одними з таких осіб є емігранти, які були змушені відправитися в дорогу, "залишаючи свій регіон, з різних причин, в тому числі через війну або злидні". "Мігранти знають, що таке нестабільність і не розуміння. Нехай вони будуть прийняті і мають гідне життя!", - закликав Бенедикт XVI. Святіший Отець запросив християн в рамках підготовки до Різдва бути братськими і солідарними з цією групою осіб.

 

За матеріалами http://be.radiovaticana.va