//

Папа перед "Ангел Господній": Ісус не поводився як "провидець"

 Ісус не поводився як провидець і хотів відвернути своїх учнів від зацікавлення до дат і прогнозів, щоб дати їм справжній ключ для розуміння сьогодення і майбутнього. На це 18 листопада звернув увагу Бенедикт XVI у своїй короткій промові  перед традиційною недільною молитвою "Ангел Господній"  до віруючих,  зібраних на площі св. Петра. У ній Папа пояснив один з "найскладніших текстів Євангелія".

 

"Дорогі брати і сестри, - привітав присутніх Святіший Отець, - в цю передостанню неділю літургійного року була проголошена, згідно зі св. Марком, частина розповіді Ісуса про останні часи, говорячи технічним терміном "есхатологічні". (Мк.  13,24-32). Ця промова, яку з деякими варіаціями  можна знайти також у Матея і Луки, напевно є одним з найскладніших текстів Євангелія. Ця складність пов'язана як зі змістом,  так і з мовою: мова йде про майбутнє, що перевищує категорії, якими ми думаємо, і тому Ісус використовує образи і слова, взяті з Старого Завіту, але перш за все вкладає в них новий центр - самого себе, таємницю своєї особи, своєї смерті і воскресіння. Також і сьогоднішній фрагмент починається деякими космічними образами апокаліптичного характеру: "потьмяніє сонце, і місяць не дасть свого світла. І зірки будуть падати з неба, і сили небесні захитаються" (Мк. 13,24-25), але цей елемент був застосований стосовно  того, про що говорилося далі:" Тоді побачать Сина Людського, що йтиме на хмарах із великою силою і в славі "(Мк.  13,26). "Син Людський" - це сам Ісус, що з'єднує даний час з майбутнім; стародавні слова пророків нарешті знайшли свій центр в особі Месії з Назарету : Це Він справжнє майбутнє, яке посеред потрясінь світу  залишається нерухомою і стабільною точкою.

 

На підтвердження цього є інший вираз сьогоднішнього Євангелія. Ісус сказав: "Небо і земля проминуть, але слова Мої не минуть" (Мк.  13, 31). Дійсно, ми знаємо, що в Біблії Слово Боже - це походження створіння: всі сотворіння, починаючи від космічних елементів - сонце, місяць, небесне склепіння - підкоряються Божому Слову, існують, тому що "покликані" до цього. Це творча сила Слова Божого, зосередженого в Ісусі Христі, Слові, яке стало плоттю  і проходить також через Його людські слова, які є справжнім "горизонтом", що керує думками і шляхом людини на землі. Тому Ісус не описує кінець світу, а якщо використовує апокаліптичні образи, не поводиться як "провидець". Навпаки, Він хоче відвернути  своїх учнів від інтересу до дат, прогнозів  і дати їм ключ для глибокого, сутнісного розуміння, і перш за все, хоче вказати їм шлях, яким треба йти, сьогодні і завтра, щоб увійти у вічне життя. Все проходить, - нагадує нам Господь, - але Слово Боже не змінюється, і перед ним кожен з нас відповідальний за власну поведінку. По цьому ми будемо судимі.

 


Дорогі друзі, також і в наші часи багато природних катаклізмів, і, на жаль, воєн і насильства. Також сьогодні ми потребуємо стабільного фундаменту для нашого життя і нашої надії, особливо з огляду на релятивізм, яким опановані. Діва Марія нехай допоможе нам прийняти цей центр в Особі Христа і Його Слові.

 


Після молитви  Святіший Отець нагадав, що 17 листопада, в Аргентині, була проголошена блаженною монахиня Марія Перез. Вона жила в першій половині минулого століття і, за словами Папи, є прикладом євангельської доброти,  натхненної вірою. "Подякуйте Богові за її свідоцтво", - сказав Бенедикт XVI.

 

За матеріалами http://be.radiovaticana.va