//

Папа Іван Павло II: Католицька Соціальна Місія

Папа Іван Павло II ефективно завершив дискусію про те, чи є соціальна місія Церкви її невід'ємною частиною, чи є вона фундаментальною чи незначною. За словами Папи Римського Івана Павла ІІ, "нова євангелізація", яка є нагальною потребою сучасного світу, ... повинна включати до числа її основних елементів проголошення соціальної доктрини Церкви". Католицьке соціальне вчення має "постійну цінність" та є "істинним вченням", яке надає можливість Церкві "проаналізувати соціальні реалії, виносити судження про них і визначити напрямки, які необхідно прийняти для справедливого вирішення проблем" (Centesimus Annus, 3, 5). Своїми словами і свідченням, своїм вченням і прикладом, він продемонстрував, що соціальне вчення Церкви є основою того, як це – бути Католицькою спільнотою віри.

 


У трьох потужних соціальних енцикліках, Centesimus Annus (1991), Laborem Exercens (1981) і Sollicitudo Rei Socialis (1987) ) папа Іван Павло II продемонстрував, що соціальне вчення - не "теорія, а насамперед основа та мотивації до дії" (CA, 57). Впродовж трьох десятиліть він утвердив, розробив і поширив католицьке вчення про працю і працівників, війну і мир, роль і обмеження ринків та урядів, а також турботу про створіння. Захист людської гідності і заклик до солідарності знаходилися в центрі його понтифікату. Він нагадував нам знову і знову, що ми всі – члени однієї людської сім'ї, брати і сестри з незаперечною гідністю дітей Божих.

 


Протягом усього свого папства Іван Павло ІІ наполегливо і послідовно працював, щоб захистити життя, сприяти справедливості і досягненню миру, і він застосував Католицькі моральні принципи для вирішення нагальних проблем свого часу: життя і смерті, війни і миру, економічної справедливості таохорони навколишнього середовища, заборгованості і розвитку. Він очолив опозицію Церкви до абортів та евтаназії, клонування і смертної кари. Він невпинно працював заради миру на Близькому Сході та релігійної свободи в усьому світі.

 

Папа Іван Павло II прояснив, що є обмеження і небезпеки у застосуванні Католицького соціального вчення. Воно не може використовуватися для виправдання насильства чи класової боротьби. Ним не можна зловживати для партизанських політичних цілей або для виправдання деяких ідеологічних програм. Однак, він дав абсолютно ясно зрозуміти, що Церква покликана захищати життя, сприяти справедливості і досягненню миру в якості невід'ємної частини її покликання у світі.

 


Будь-яка віруюча людина, яка слухала вчення Івана Павла II або спостерігала за його управлінням, бачила і чула з новою ясність і силою, що захист життя і гідності людини та прагнення до справедливості і миру є у серці того, що значить бути учнем Ісуса Христа і членом Його Церкви.

 


Автор: Джон Карр, виконавчий директор Відділу Справедливості, Миру і Людського Розвитку на Конференції Католицьких Єпископів США.

 

Джерело: usccbmedia.blogspot.com