Святі
Цей день в історії
св. Методій, учитель слов'янський
св. Лев ІХ, папа
св. муч. Марта Перська
У 2005 р.Б. Римським Архиєреєм обрано кардинала Йозефа Алойза Рацінґера, який вибрав ім'я Бенедикт ХVІ
1 травня на беатифікації Папи Івана Павла ІІ на площі Св. Петра буде зібрано сотні телевізійних камер. І це правильно, бо якщо був папа, створений для телебачення, то це був Іван Павло ІІ.
В молодості він хотів стати актором, комфортно почував себе на сцені, в тому числі і світовій. Він здійснив майже 130 поїздок до далеких і близьких куточків світу і вітав всі прошарки суспільства. Куди б він не їхав, завжди брав зі собою команду ЗМІ, яка в іншому випадку могла і не звернути увагу на відчайдушно бідних в країнах Африки і Латинської Америки, а також в Індії, чи не висвітлити його послання про те, що слід пам’ятати про бідних серед нас.
Папа знав, що журналісти, а особливо телевізійні оператори, давали йому доступ до мільйонів домівок. Приїжджаючи в якусь країну, наприклад, папа вітав зібраний на летовищі народ, що стояв ліворуч від нього. Люди кричали і махали йому, папа відповідав їм. Тоді він повернувся праворуч, де стояв один телеоператор, і з таким же ентузіазмом помахав в ту сторону невидимому, набагато численнішому натовпу. Іван Павло ІІ вітав ЗМІ, бо знав, яку вони мають силу доносити істину в сучасному світі.
Коли його обрали папою, йому було 58 років, він був енергійним, симпатичним чоловіком, котрий мав що сказати, і природно опинився на обкладинках журналів. У 1994 році журнал «Таймз» назвав його «Людиною року». З ним виходили чудові фото: чи то обнімаючи дитя в Анголі, чи тримаючи коалу в Австралії. Він одягав народні строї, включаючи солом’яний капелюх в Лесото, чим приніс задоволення і місцевому населенню, і папарацці.
Однак його повага до сучасних медіа сягала глибше, ніж фотографії.
Ще до того, як сучасні соціальні медіа закоренились, Папа Іван Павло ІІ визнав їх вплив на суспільство. У енцикліці «Redemptoris Missio» 1990 року він порівняв світ медіа до Ареопагу апостола Павла в Афінах, де апостол поган,- каже Папа,- «проголошував Євангеліє мовою, відповідною і зрозумілою в тому середовищі» (пор. Ді.17,22-31).
«На той час Ареопаг був культурним центром вчених людей Афін,» - пише Папа,- «а сьогодні його можна вважати символом нових секторів, в яких треба проголошувати Євангеліє».
«Першим Ареопагом сучасності є світ комунікації, що об’єднує людство і повертає його до так званого ‘глобального простору‘» - каже Папа. «Засоби соціальної комунікації стали настільки важливими, що для багатьох вони є головним засобом інформації і освіти, проводу і натхнення їх поведінки як індивідуалів, сімей і суспільства загалом. В основному, молоде покоління зростає у світі, обумовленому ЗМІ».
Папа розглядав важливість медіа поза їх здатністю доставляти повідомлення вмить. Він казав, що сучасне середовище «не розглядається лише для посилення проповідування Євангелія».
«Тут задіяна глибша реальність» - казав він. «Оскільки сама євангелізація сучасної культури значною мірою залежить від впливу на ЗМІ, не достатньо просто використовувати медіа для поширення християнського послання і автентичної науки Церкви. Також важливо інтегрувати це послання в ‘нову культуру’, створену сучасною комунікацією. Це складна справа, оскільки ‘нова культура’ походить не лише від того, який зміст виражається, але і від самого факту, що існує новий шлях комунікації, з новими мовами, новими техніками і новою психологією».
Папа Іван Павло ІІ бачив, що медіа є невід’ємною частиною світу, що змінюється. Він охоплював сучасні медіа, а вони, в свою чергу, охоплювали його.
За матеріалами USCCB Media Blog
Copyright MCI 2010-2013