//

Нехай Бог вчинить нас знаряддям миру в світі. Бенедикт ХVІ під час Літургії Слова у Ватикані (26 жовтня 2011)

У середу 26 жовтня 2011 негода примусила перенести щотижневу зустріч Святішого Отця Бенедикта ХVІ з паломниками з площі святого Петра до залу імені Пани Павла VІ та до базиліки святого Петра. Зустріч пройшла у форму Літургії Слова, відслуженої у приготуванні до «Дня призадуми, діалогу та молитви за мир і справедливість у світі», що з ініціативи Святішого Отця Бенедикта ХVІ буде проводитись в італійському місті Асижі у четвер, 27 жовтня. У проповіді під час богослуження Папа наголосив на тому, що як християни, ми повинні просити в Бога про дар миру, благати Його, щоб вчинив нас знаряддям Свого миру у світі, розтерзаному ненавистю, поділами, егоїзмом, війною.

 

«Сьогодні традиційна зустріч під час загальної аудієнції має особливий характер, бо відбувається напередодні «Дня призадуми, діалогу та молитви за мир і справедливість у світі», що завтра відбудеться в Асижі, 25 років перегодом після першої зустрічі, скликаної Блаженним Іваном Павлом ІІ. Я хотів, щоб ця зустріч проходила під гаслом: «Паломники істини, паломники миру», щоб підкреслити зобов’язання, яке прагнемо урочисто поновити разом із представниками різних релігій, і, навіть, і з невіруючими людьми, які щиро шукають істини, сприяючи справжньому добру людства і будуванню миру. Як я вже згадував, «Хто прямує до Бога, не може не передавати миру, хто будує мир, не може не наближатись до Бога», – сказав Бенедикт ХVІ.

 

Папа окремо зупинився на першому читанні із Біблії, яке прозвучало під час Літургії Слова, а саме на уривку із старозавітної книги пророка Захарії, який звіщає прихід покірного царя, справедливого і переможного царя, який зламає воєнні луки й оголосить мир народам (Зах 9,9-10). «Ким є цей цар, про якого говорить пророк Захарія?» – запитав Святіший Отець, пояснюючи, що цим царем є Ісус, народження Якого у Вифлиємі звістило мир усьому світові.


«Ісус є убогим царем серед убогих, лагідним серед тих, що прагнуть бути лагідними. Таким чином, Він є царем миру завдяки Божій могутності, яка є силою добра, силою любові», – мовив Папа, додаючи, що Ісус здійснює мир на Хресті, єднаючи землю і небо та ставить міст братерської любові між людьми. Хрест є новим луком миру, знаком і знаряддям поєднання, прощення, порозуміння, знаком того, що любов є сильнішою від усіх актів насилля та гноблення, є сильнішою від смерті: зло перемагається добром, перемагається любов’ю.


Це є нове царство миру, в якому царем є Христос; царство, яке поширюється на всю землю. Далі Бенедикт ХVІ підкреслив, що горизонт цього Царя не обмежується якоюсь територією чи державою, але розтягається до країв землі, долаючи будь-яке обмеження раси, мови, культури, творячи спільність, творячи єдність, які сповнюються у Євхаристії. Христос приходить до нас в Пресвятій Євхаристії, щоб сформувати з нас одне тіло, одне царство миру в поділеному світі.

 

Хто хоче бути Христовим учнем, наголосив Папа, повинен бути готовим до страждання і мучеництва, до того, щоб втратити своє життя за Нього, щоб у світі тріумфувало добро, любов та мир. Християни ніколи не повинні піддатись спокусі стати вовками серед вовків, бо не владою, силою, насиллям, поширюється Христове царство миру, а відданням самих себе, любов’ю, яка доходить до краю, любов'ю навіть і до ворогів. Ісус не перемагає світ силою зброї, але силою Хреста, що є справжньою гарантією перемоги. «Не меч завойовника будує мир, але меч людини страждаючої, яка спроможна віддати своє життя. Звідси випливає заклик Бенедикта ХVІ, щоб християни стали знаряддям миру у світі, розтерзаному ненавистю, поділами, егоїзмом, війнами.

 

На закінчення проповіді Святіший Отець звернувся із закликом благати в Господа, щоб зустріч в Ассізі сприяла діалогові між людьми різної релігійної приналежності та принесла промінь світла, здатний освітити розум та серце усіх людей, щоб образа дала місце прощенню, поділ – примиренню, ненависть – любові, насилля – лагідності і щоб на світі запанував мир.

 

Джерело: Радіо Ватикан