//

Медичні аспекти смерті Ісуса на хресті

Керівник Клініки кардіології університетського шпиталю № 2 в м. Бідгощ, Польща, провадив у католицькій семінарії зустріч під назвою "Медичні аспекти хресної смерті Ісуса – погляд  кардіолога".

 

На початку свого виступу відомий кардіолог зосередився на розп'ятті, показуючи його, як найжорстокіший вид смерті. Він сказав, що тривалість життя на хресті була від трьох до чотирьох годин, але могла тривати до 3-х днів і була обернено пропорційною до інтенсивності тортур. – Смерть після розп'яття була результатом багатьох факторів. Одним з них було положення тіла, підвішеного на хресті, що перешкоджало правильному диханню. Однак, якщо жертву вішали за руки, витягнуті над головою, смерть могла наступити впродовж наступної години, особливо якщо ноги жертви були прибиті так, щоб вона не могла використовувати своїх плечей, щоб підняти тіло для видиху, – додав професор Сінкевіч.

 

Значну частину своєї промови, кардіолог присвятив Туринській Плащаниці, яка – як уже зазначалося – стала красномовним свідком страждань і розп'яття. – Плащаниця відтворює образ жорстоких тортур і хреста, даючи уявлення про те, які великі страждання витерпів засуджений. На ній виявили понад сімсот різних слідів ран, з них 121 глибока рана після бичування, – сказав він.

 

Згадуючи про клінічні аспекти страждання і смерті, професор Сінкевіч зазначив, що ще до розп'яття на хресті Ісус був у критичному стані, враховуючи втрату крові, сильні емоційні переживання, а також великі фізичні страждання. – Ісус помер порівняно швидко, від 3 до 6 годин після розп'яття. Той факт, що Він опустив голову і помер після гучного крику, може вказувати на можливість додаткової причини раптової смерті. Такою найпростішою інтерпретацією може бути розрив серця. Хоча кожен із чинників, таких як травматичний шок, кровотеча, гостра дихально-кровоносна недостатність, серцевий напад або важка серцева аритмія, могли призвести до швидкої смерті, – наголосив він.

 

Кардіолог зіслався на фільм "Страсті Христові" Мела Гібсона. Він назвав його "справжнім дослідженням страждання". – Для мене, як католика, що роздумує про сутність страждання, фільм дуже важливий, тому що показує, якою була ціна спасіння – зазначив він.

 

Професор Владислав Сінкевіч також є головою Біоетичної Комісії Медичної Асоціації м.Бідгощ. Він організував кілька конференцій, присвячених питанням біоетики в медицині.

 

Зустріч ініціював єпископ Ян Тирав, вона відбулася у семінарії єпархії м.Бідгощ.

 

За матеріалами: wiara.pl