//

Християнські ЗМІ в сучасному світі: труднощі діалогу і надія на взаєморозуміння

Останні тенденції в діалозі християнства із сучасним світом дають підставу для оптимістичних оцінок у його розвитку - до такого висновку дійшли учасники конференції «ЗМІ після постсоціалізму: тренди 2000-х», яка відбулася 15-16 листопада в Московському Державному Університеті. Для подолання труднощів діалогу і досягнення взаєморозуміння перш за все треба з'ясувати взаємні очікування Церкви і ЗМІ, побудувати конструктивний діалог і формувати узгоджений «порядок денний», зазначали доповідачі. Завідуюча кафедрою журналістики та зв'язків з громадськістю Російського Православного Університету, радник голови Синодального інформаційного відділу Російської Православної Церкви Олена Жосул розповіла про нові ініціативи, спрямовані на руйнування міфів і стереотипів про православ'я в публічній сфері. Зокрема, в даний час готується до видання довідник для журналістів, в якому містяться їх типові помилки у висвітленні діяльності РПЦ і рекомендації до того, щоб їх уникати.


Глава Білоруської редакції Ватиканського радіо о. Олександр Амельченя підкреслив, що «можливості планетарної комунікації відповідають вселенському характеру Церкви», однак, разом з тим вони «несуть ризик загубити глибокий і повний погляд».


Серед основних проблем сучасних християнських ЗМІ священик зазначив, що у своїй більшості ініціативи тримаються на ентузіазмі редакцій, які часто не отримують моральної (і тим більше матеріальної) підтримки й розуміння з боку єрархічної Церкви. При цьому, за словами о. Амельченя, часто в церковному середовищі брак професіоналізму навіть не розглядається, як проблема.


Релігійні ЗМІ стоять перед викликом вивчення мови передавання послання, їм не вистачає зрозумілої і відповідальної мови, наголосив доповідач. За його словами, не обійшло стороною християнські ЗМІ і прагнення до популізму за рахунок примітивізації свого послання. «Багато хто з видавців релігійних ЗМІ нібито забули задати собі питання про місію та цільову аудиторію. Вони потрапили в пастку, думаючи, що їх структури стануть «ЗМІ для всіх», але в реальності їх аудиторія стала на порядок меншою», - підкреслив глава Білоруської редакції Ватиканського радіо.


Між іншим, християнські ЗМІ покликані бути свідками не тільки того, що саме спільність віри, якою є Церква, хоче розповісти про себе, але також і того, як Церква оцінює громадські та культурні процеси. У сучасному світі дуже важливо виражати «християнську перспективу» сприйняття і інтерпритації реальності.


У московському форумі взяли участь також провідні експерти з Росії, Німеччини, Угорщини, України, Польщі, Італії, Болгарії та інших країн.


За матеріалами be.radiovaticana.va