//

Кардинал Кох: Союз між Богом і Ізраїлем не втратив своєї сили

  "У Католицькій Церкві були і є антиєврейські тенденції", - зазначив в інтерв'ю швейцарському єврейському журналу "Tacheles" кардинал Курт Кох, голова Папської ради сприяння християнській єдності, який також очолює Комісію з релігійних зв'язків з юдаїзмом.

 

Єрарх зазначив, що  антиєврейські тенденції характерні для деяких богословів-традиціоналістів, які говорять про скасування Старого Завіту Новим, а також ліберальних теологів, які вважають юдаїзм релігією закону, а християнство навпаки - любові. Про перспективи єдності з братством св. Піо  кардинал Кох зазначив, що ще не може нічого сказати. "Позиція Папи однозначна - це означає, що свою автентичність повністю зберігає соборна декларація "Nostra Aetate" про ставлення Церкви до нехристиянських релігій, - підкреслив кардинал Кох, нагадуючи, що цей документ називає юдеїв старшими братами, що не приймають лефевристи. Не можливо називатися католиком, відкидаючи документи ІІ Ватиканського Собору."

 

Говорячи про розвиток християнсько-юдейських відносин, єрарх зазначив, що поширена журналістами думка про те, що вони погіршилися за час понтифікату Бенедикта XVI не відповідає дійсності. "В юдейсько-християнському діалозі зараз спостерігається поглиблення того, що вже було досягнуто, особливо в богословських питаннях", - сказав кардинал.

 

Також в ході інтерв'ю єрарх розповів, про причини змін у тексті пасхальної молитви віруючих, яка стосувалась "навернення євреїв", але за ініціативою Папи була змінена у 2007 році на молитву "за євреїв". Єрарх пояснив, що так само як не суперечать один одному все ще дійсний Союз між Богом і Ізраїлем і новий Союз  через Ісуса Христа. "Так і новий текст молитви був сформульований таким чином, щоб кожен міг відчувати себе як вдома", - зазначив кардинал Кох. Однак, він підкреслив, що з іншого боку, це питання залишається одним із найскладніших в християнсько-юдейському  діалозі.

 

За матеріалами radiovaticana.org