//

Електромобіль для Папи

Папу Бенедикта XVI вважають консерватором, але ця оцінка не вірна по відношенню до всього того, що стосується техніки. Так, наприклад, зал аудієнцій у Ватикані освітлюється за допомогою сонячної енергії, а німецький Папа охоче їздив би на електромобілі. В даний час служби Святого Престолу шукають постачальників. Якщо про охорону довкілля говорить сам Папа, це звучить абсолютно по іншому. «Збереження Творіння» - таким формулюванням Ватикан подає хороший приклад. Вже 2 роки на даху великого залу аудієнцій працює сонячна батарея Photovoltaik, яка виробляє енергію для освітлення аудиторії і кафетерію. З недавнього часу Св. Отець думає навіть про електричний папамобіль. Про це повідомляє «Вашингтон пост» і інші засоби масової інформації США, посилаючись на кардинала Джованні Лайоло. «Це була б значима демонстрація екологічної орієнтації Бенедикта XVI»: говорить губернатор граду Ватикан. «Якби хтось міг запропонувати стабільно і ефективно працюючий електромобіль, то Ватикан придбав би його».

 

«Ідея електричного папамобілю, що працює від сонячної батареї зовсім не нова», - говорить Мілан Нітцшке, представник боннської фірми Solar World. яка свого часу запропонувала Ватикану Photovoltaik. « Вперше побажання з'явилося 2 роки тому, коли на нашому підприємстві була розроблена сонячна енергоустановка», - повідомляє Нітцшке. Те, що кардинал Лайоло підхопив цю ідею під час представлення Святому Престолу книги про сонячні проекти, стало для Нітцшке несподіванкою: «Очевидно, Ватикан серйозно розглядає ідею з електромобілем».

 

Лайоло звичайно замовив би транспортний засіб так само в Solar World. «Все це добре, але аж занадто, - «пригальмовує» керівник фірми Франц Асбек, - ми виробляємо сонячні батареї, але ніяк не машини. Проте у Ватикані є достатньо екологічно чисте джерело енергії для електротранспорту не виробляючого СО2. Наша сонячна установка виробляє 200 кВт, яких цілком достатньо, що б разом з аудиторією легко забезпечувати сонячною енергією кілька електромобілів, що задовольняють вимогам охорони довкілля».

 

За повідомленням «Вашингтон пост», перш, ніж бажання Папи будуть реалізовані Ватиканом, повинні відпасти усякі сумніви відносно питань безпеки. Так особиста охорона побоюється відносно недостатньої швидкості папської машини, яка разом з бронюванням, куленепробивним склом і батареями важила б мінімум 4 тонни. Це саме ті обмеження, властиві електротранспорту. Труднощі виникають і з дальністю пробігу, яка при швидкій їзді в такій машини складе трохи більше 50 кілометрів. Можливо, Папа підтримає ідею гібридного автомобіля, як це планує «Мерседес» на основі нового S-класу . Папа міг би їхати до 30 кілометрів на електричному живленні, і лише потім включався б бензиновий двигун.

 

Сьогоднішній ватиканський автопарк складається з пожирачів бензину

Папі навряд чи можна ставити в провину бажання їздити на екологічно чистому службовому електромобілі. Адже особлива економічність не актуальна для папського автопарку. З 2007 року Папа урочисто проїжджає площею Святого Петра в переобладнаному кабріолеті «Мерседес G500», який без броні і спецобладнання споживає 14,7 літри бензину. Броньований Мерседес S-класу або ML, оснащені куленепробивним склом, навряд чи витрачали б менше палива.

 

Постачальник в Штутгарді з розумінням відноситься до побажання Папи. Підприємство, яке вже з 1930 року постачало до Ватикану автомобілі «Нюрбург» ще для Папи Пія XI, прийняло ідею електрифікації зі всією серйозністю. «Чому, власне, нам не повинна вдатися спроба електрифікувати один з наших позашляховиків? Тим більше в одиничному екземплярі? - задається питанням начальник відділу розвитку Томас Вебер, - Нас справді захопила ідея електричного папамобілю. І в цьому ми з Ватиканом єдині. У нас вже є перші ідеї».

Том Грюнвег

Переклад з німецької: Анатолій Чистов, Ратцінгер-Інформ
Джерело: Ратцінгер-Інформ