//

Директор "Папської консерваторії": зберегти сакральність в літургійній музиці

Вчорашня «L'Osservatore Romano» опублікувала інтерв'ю з призначеним у вересні 2012 р. новим директором Папського інституту сакральної музики Вінченцо Де Грегоріо. За словами музиканта і диригента, мета цього навчального закладу полягає не в тому, щоб нав'язати певну конкретну модель, але навчити технікам і дати знання, які будуть служити як натхнення і наукова підтримка для тих, хто турбується про сакральність в музиці. «Було б смішно сьогодні за всяку ціну прагнути навчати тільки стилям, які були визначені в XVI ст. або ще раніше», - зазначив монс. Де Грегоріо. Він розповів, що в Церкві протягом історії завжди розвивалися різні музичні стилі - від одноголосся до поліфонії, потім поступово вводилися нові музичні інструменти. Директор інституту підкреслив, що найбільші музичні досягнення XVI - XVIII ст. були по своїй природі інноваційними і не повторювали минулого.


Монс. Де Грегоріо розповів, що процес сповільнився після Французької революції, коли написання літургійних музичних творів вже не так фінансувалася, як раніше. Ще в 1749 р. Папа Бенедикт XIV звертав увагу на необхідність підтримувати високу якість літургійної музики. В свою чергу і Пій Х підкреслював, що «світський смак мелодрами» проник також і в сакральну музику. Щоб зберегти сакральність, але в той же час не закриватися на сучасності, цей Понтифік заснував у 1911 р. відповідний Папський інститут.


Директор Папського інституту сакральної музики висловив думку, що електроніка може стати на службі літургії та сакральної музики, коли ті, хто її виконують будуть мати за плечима глибокі знання музичної «граматики, синтаксису і традиційних форм».


За матеріалами be.radiovaticana.va