//

"Ангел Господній" з Папою Бенедиктом ХVI 11 березня 2012 року

Для вірних Римо-Католицької Церкви, як також і для християн Східних Церков, які живуть за новим календарним стилем, сьогодні, 11 березня 2012 року, третя неділя Великого Посту. Тому, цього дня перед проказуванням на площі Святого Петра у Ватикані разом із вірними молитви «Ангел Господній», Святіший Отець Бенедикт ХVІ прокоментував євангельський уривок, призначений Латинською Церквою на цю неділю, а саме про те, як Ісус Христос вигнав із єрусалимської святині усіх продавців та міняйлів, які зробили із храму місце заробітку та власної наживи, замість місця молитви.

 

Як пригадав Вселенський Архиєрей, ця подія, яку не оминув увагою жоден євангелист, що свідчить про велике значення цього моменту, сталась незадовго перед єврейським святом Пасхи. Папа запропонував задуматись над значенням вчинку Господа Ісуса, Який розгнівався на такий стан речей і з тієї причини, «зробивши бич із мотуззя, повиганяв усіх із храму, геть із вівцями й волами, гроші міняйлів порозсипав і столи поперекидав» (див. Ів.2,15). Єпископ Риму підкреслив, що Своєю поведінкою Христос не викликав аж надто великого здивування у тих людей, що були свідками цієї події, бо для них цей жест мав пророчий характер (в минулому деякі пророки, в ім’я Боже, часто викривали різного роду надуживання і виявляли це жестами та своєю поведінкою). Для євреїв проблемою було питання авторитету, влади, тому й вони запитали Господа: «Яким знаком доведеш, що таке чиниш?» (Ів.2,18), прагнучи доказу, що Він діє в ім’я Боже.

 

Цей вчинок Христа був проінтерпретований, як дія політично-революційна, ставлячи Ісуса у шереги тогочасного руху зелотів, які відзначалися своєю пильністю щодо Божого закону і готовністю навіть до насильства заради того, щоб також й інші його дотримувались. У тих часах народ чекав на Месію-революціонера, який би звільнив свій люд від окупантів, тобто з-під влади римлян. Але, як наголосив Папа, Христос розчарував усі ці політично-революційні сподівання ізраїльтян. Насильство суперечить Божому Царству, воно є інструментом антихриста. Насильство не служить людству, але лише вчиняє його нелюдяним.

 

Святіший Отець закликав вірних прислухатись до слів Ісуса, які Він сказав тоді у храмі: «Заберіть оте звідси, не робіть дому Отця Мого торговим домом!» Цими словами і Своїм жестом Учитель виявив Свою ревність щодо дому Бога. Це ревність щодо Отця і Його храму допровадить нашого Спасителя аж на хрест. Ревність Господа Ісуса є ревністю любові, ревністю того, який особисто платить, а не того, хто бажає служити Богові, використовуючи для цього насильство. Як підкреслив Бенедикт ХVІ, «знаком», якого вимагали від Христа євреї і який буде свідченням Його особистої влади, буде власне Його смерть і воскресіння. «Зруйнуйте храм цей, а Я його за три дні поставлю» (Ів.2,19), – святий Іван зазначає, що Христос говорив про храм Свого тіла. Воскресінням Ісуса розпочинається новий культ, культ любові, як також і новий храм, яким є сам Христос і у якому кожен християнин може віддавати хвалу Богові! «Дорогі друзі, Святий Дух розпочав будувати цей новий храм у лоні Пречистої Діви Марії. Через Її заступництво молімось, щоб кожен християнин став живим каменем цієї духовної будівлі», – закінчив свою недільну катехизу Папа Бенедикт ХVІ.

 

Джерело: Радіо Ватикану